Mingalaba vanuit Myanmar

28 december 2010 - Mandalay, Myanmar

Hehe, na 2 uur hebben we 3 foto's kunnen uploaden...dat gaan we vaker doen! Yangon is makkelijk te beschrijven. Het stinkt, het is luidruchtig en je kan er Myanmar beer krijgen. Vlak achter het hotel bij een lokaal zaakje gezeten in gezellig TL-licht. De sfeer was erg goed en niet zo gedeprimeerd als sommige berichten vanuit dit land je doen geloven. Je kunt op twee manieren de zaak bekijken. Ja, het is erg moeilijk te leven in een land waar je continue op je hoede dient te zijn en nee het lijkt niet op een communistische jaren tachtig staat. De mensen zijn open en vriendelijk. Er wordt veel gepraat en veel gelachen. Moeilijk in te schatten dus... De volgende ochtend om 4 uur op om het vliegtuig van half 7 te halen. Nou, dat nemen ze hier ruim. Als je maar op het vliegveld bent en dan vertrekt het vliegtuig vanzelf. Nu zijn we in Mandalay en het is hier erg bedrijvig. Gisteren hebben we heerlijke 12-things soup gegeten. Daarna moesten we met een groep Birmezen kletsen en drinken omdat ze graag willen weten hoe het in Europa is en ze vinden het heel leuk dat je interesse toont in hun land. Je moet toch voorzichtig zijn, want er lopen ook andere mensen rond die de boel in de gaten houden. Niet opzichtig, tenzij je er op let. De markt hier is een ware belevenis. Geweldige kleuren, mensen en nog nooit zoveel uien bij elkaar gezien. Ze hebben hier een soort pannenkoekjes die bij de thee worden gegeten. Zie foto voor de bereidingswijze. Erg lekker. Erg machtig.

Yangon is noisy, smelly and you can get Myanmar beer. Perfect! It's a two-faced country. Difficult to comprehend, seemingly happy people in a challenging political situation. Great food: 12-things soup! Nice and spicy. We took the plane from Yangon to Mandalay and are enjoying the bustling local market. Never seen so many onions in my life! Mandalay nightlife is an acquired taste.

EINDELIJK WEL MEER FOTO'S KUNNEN UPLOADEN. ZIE TAB FOTO'S

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

Foto’s

3 Reacties

  1. Mariska:
    28 december 2010
    Hallo,

    Heel leuk om jullie eerste indrukken van Myanmar te lezen en om toch nog een mooi aantal foto's te kunnen bekijken. Jaloersmakend! Heel veel plezier.

    Groeten,
    Mariska (collega van Nienke)
  2. Bob & Nancy:
    29 december 2010
    Dus waar zijn de foto's van je voeding hongerende kinderen? Was je voeden ze 12 dingen soep en Myanmar bier? Hebben een geweldige tijd - we missen je en wensen u een gelukkig nieuwjaar!

    Does that make sense?
  3. Sidney Boot:
    31 december 2010
    Hey Bob and Nancy,

    My guess it's quite an invention...Babelfish?